Monday, February 20, 2017

 

Exorcism

Emil Cioran (1911-1995), De l'inconvénient d'être né, part VII (tr. ‎Richard Howard):
In one medieval exorcism, all the parts of the body, even the smallest, are listed from which the demon is ordered to depart: a kind of lunatic anatomy treatise, fascinating for its hypertrophy of precision, its profusion of unexpected details. A scrupulous incantation. Leave the nails! Fanatic but not without poetic effect. For authentic poetry has nothing in common with "poetry."

Dans un exorcisme du Moyen Age, on énumère toutes les parties du corps, même les moindres, que le démon est invité à quitter: on dirait un traité d'anatomie fou, qui séduit par l'excès de précision, la profusion de détails et l'inattendu. Une incantation minutieuse. Sors des ongles! C'est insensé mais non exempt d'effet poétique. Car la vraie poésie n'a rien de commun avec la «poésie».
Cf. Girolamo Menghi (1529-1609), Fustis Daemonum Adiurationes Formidabiles, et potentissimas ad malignos spiritus effugandos de oppressis corporibus humanis, complectens (1621), pp. 162-163:
Expelle, Domine Deus omnipotens, ab hac creatura tua N. omnia maleficia diaboli, omnesque incantationes, ligaturas, signaturas, facturas, & omne opus Satanae, & ministrorum eius, a capite, a capillis, a vertice, a cerebro, a paniculis cerebri, a fronte, ab oculis, a lingua, a sublingua, de auribus, de naribus, de collo, de maxillis, de dentibus, de gutture, de gingiuis, de ore, de palato, de ciliis, de superciliis, de pilis, de pedibus, de tibiis, de genibus, de cruribus, de partibus verecundis, de renibus, de lateribus, de intestinis superioribus, & inferioribus, de femore, de ventre, de stomacho, de corde, de spatulis, de humeris, de pectore, de vberibus, de brachiis, de manibus, de vnguibus, de ossibus, de neruis, de venis, de medullis, de pulmone, de compaginibus membrorum suorum, de omnibus iuncturis, de toto corpore suo intus, & extra, de quinque sensibus corporis, & animae: nullumque locum ipsa habeant intus, & foris amplius, vt sana & salua fiat per inuocationem sanctissimi nominis tui, & per inuocationem Spiritus sancti paraclyti.



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